Dojazd

Jak do nas dojechać?

Dojazd do Brzegów – Polana Rynias samochodem

Na polanę Rynias, gdzie znajduje się ośrodek rekolekcyjnym można dojechać samochodem osobowym. Należy jednak uważać, jeżeli samochód posiada niskie zawieszenie. Czasami jest konieczne, aby w miejscach, gdzie droga jest wyżłobiona przez wodę pasażerowie wysiedli, aby podwozie nie zaczepiało o kamienie na drodze.

Mapa dojazdu>>>

Dojazd samochodem z Nowego Targu (zalecany – omijamy korki na drodze między Nowym Targiem i Zakopanem)

Z Nowego Targu trzeba kierować się drogą w kierunku Nowego Sącza  i Jurgowa. Na rondzie (koło sklepu Biedronka) należy skręcić w prawo w kierunku Białki Tatrzańskiej.

Po przejechaniu Białki Tatrzańskiej należy skręcić na rondzie w Bukowinie Tatrzańskiej w lewo w kierunku Jugowa, przejechać rzekę Białkę. Następnie skręcić w prawo na Jurgów, a następnie na Brzegi.

Po przejechaniu kolejnego mostu na rzece Białce za ok. 500 m po lewej stronie będzie droga prowadząca na Rynias (znak ul. Rynias).

Należy skręcić w lewo i jechać ok. 3 kilometry górską drogą (bez asfaltu) aż do pojawienia się zabudowań. Na polanie Rynias skręcamy w drugą drogę, która prowadzi w głąb polany. Parking dla samochodów znajduje się na polanie gdzie jest kapliczka z Chrystusem frasobliwym.

Wariant 2:

Z Nowego Targu trzeba kierować się na Zakopane. W Poroninie przed mostem należy skręcić w lewo w kierunku Białki Tatrzańskiej (na przejeździe kolejowym).

Na rondzie w Białce Tatrzańskiej (tzw. Klin) należy jechać prosto w kierunku Łysej Polany. Po około 1 km od ronda należy kręcić w lewo (znak Brzegi). Trzeba przejechać prawie całą wioskę Brzegi aż do samego dołu. Za ostatnim przystankiem autobusowym – Brzegi Dolne należy skręcić w pierwszą drogę w prawo (znak ul. Rynias).

Należy skręcić w prawo i jechać ok. 3 kilometry górską drogą (bez asfalt) aż do pojawienia się zabudowań. Na polanie Rynias skręcamy w drugą drogę, która prowadzi w głąb polany. Parking dla samochodów znajduje się na polanie gdzie jest kapliczka z Chrystusem frasobliwym.

Dojazd do Brzegów autobusem

Dojazd z Krakowa (zalecany, najprostsze połączenie z Krakowa)

Z Dworca Autobusowego linią Szwagropolu, która jedzie do Bukowiny Tatrzańskiej. Przystanek: Bukowina Tatrzańska Dolna (obok dolnego ronda) lub Bukowina Tatrzańska Klin. Następnie busem do Brzegów, przystanek Brzegi Skrzyżowanie. Uwaga: Z Krakowa jest tylko 5 kursów tą trasą. Rozkład jazdy na stronie przewoźnika: Szwagropol

Dojazd z Nowego Targu  (zalecany, omijami korki na trasie do Zakopanego)

Z dworca autobusowego w Nowym Targu busem do miejscowości Brzegi. Przystanek Brzegi Skrzyżowanie (obsługuje firma Strama Kaja-Bus) . Dalej na piechotę utwardzoną drogą (opis zobacz niżej).

Dojazd z Zakopanego. Wariant 1

PKS Zakopane – Brzegi, przystanek Brzegi Skrzyżowanie (obsługuje firma Szos – Mig)

Dojazd z Zakopanego. Wariant 2

PKS Zakopane – Jurgów /ostatni przystanek/. Stąd drogą asfaltową w stronę Brzegów.  W Dolnych Brzegach wejście na bitą drogę w kierunku Polany Rynias. /Pierwsza  za zakrętem po przejściu mostu na Białce,  następna po  asfaltowej/.

Uwaga: Ze względu na prace drogowe między Zakopanem i Poroninem nie polecamy tych wariantów gdyż traci się dużo czasu na stanie w korkach.. Lepiej jest przyjechać do Nowego Targu i stąd znaleźć busa do Brzegów, albo do Bukowiny Tatrzańskiej Dolnej.

Wynajem busa

BUS  z  Zakopanego do  Brzegów  Dolnych przy drodze na Rynias.  Jeśli liczba chętnych do przejazdu  wynosi powyżej 8 osób, najlepiej wynająć Bus. Cenę należy targować z kierowcami.  Jest to optymalna wersja dojazdu dla grup. Niektórzy kierowcy busów są w stanie dojechać nawet na polanę. Jeżeli na rekolekcje przyjeżdża więcej osób razem, to prosimy o kontakt telefoniczny z ośrodkiem w celu pomocy w wynajęciu busa.

Dojście pieszo do Brzegów – Polana  Rynias

We wsi Brzegi (Brzegi Dolne) należy wejść na polną (utwardzoną) drogę na Rynias (zob. znak ul. Rynias).  Jest to jedyna utwardzona droga, która odróżnia się od polnych i  leśnych dróg, że trudno z niej zboczyć.Droga ta biegnie w górę przez pola, potem przez las. Jest na tyle wyróżniająca się od innych bocznych. Czas dojścia do ośrodka to ok. 40 min. Na polanie udajemy się do budynku po lewej stronie drogi  (z gankiem).

Osoby mające trudności z chodzeniem w górach winny to zgłosić w formularzu zgłoszeń. Dla nich zostanie zorganizowany transport.

Odradza się eksperymentowanie innych tras i wędrówkę późnym wieczorem lub nocą, ze względu na  możliwe spotkanie na drodze mieszkańca Tatr,  niedźwiedzia brunatnego. W razie późnej pory lepiej jest zanocować w Brzegach u któregoś z gospodarzy.

Poszukiwania noclegów można rozpocząć od  Państwa  Babiarzów w Brzegach Dolnych nr. 143. Mają kilka pokoi dla gości; nie zawsze są zajęte.  Wtedy należy  telefonicznie zawiadomić Ośrodek Rekolekcyjny, aby nie martwić odpowiedzialnych za rekolekcje i zapewnić sobie ewentualny transport samochodem Ośrodka i przewiezienie bagażu, jeśli jest duży lub niewygodny w niesieniu.

W czasie rekolekcji, zazwyczaj planowane jest jedno nieobowiązkowe  wyjście w góry. Warto zabrać odpowiednie buty, sweter i coś przeciwdeszczowego.

W razie problemów w dotarciu na miejsce, prosimy o kontakt z Ośrodkiem: tel. kom.  728 705 470.

Bagaż

Jeśli bagaż jest większy i trudny do niesienia,  zostawiamy  go u gospodarzy o  nazwisku Babiarz, nr domu 143,  w  Brzegach Dolnych (obok przystanku autobusowego Brzegi Szkoła);  mieszkają  ok. 300 m. powyżej  drogi na Rynias.  Nie zostawiać bagażu w innych miejscach. Bagaż zostanie dowieziony do Ośrodka przed rozpoczęciem rekolekcji. Młodych zachęca się do wędrowania z plecakiem.

U wspomnianych gazdów można pozostawić także samochód, o ile będą mieli miejsce przy domu, ale należy to z nimi  uzgodnić, także cenę za postój.